Ahad, 16 November 2008

motorku


genap 2 tahum ambo membeli motosikal di atas tetapi hari ini dlam pukul 8 pagi semasa ambo hendak menjemur kain ambo lihat motor ambo tiada d tempat parking.... rasa berdebar jgk dan naik balik atas rumah tgk anak kunci ada sbb ingatkan kawan2 serumah yang pinjam. andaian itu tidak tepat rupa2nya motorku telah dicuri perompak... ambo pun terus gi ambik air sembahyang dan solat hajat 3kali dan baca surah yasin 3 kali seperti pesanan yang ambo baca dalam web datuk dr harun din supaya solat hajat dan baca yasin. banyak kenangan motorku sepanjang ambo belajar disini. motorku ini jugalah yang pernah ambo gi k.l, selayang dan pernah beberapa kali adik ambo naik balik ke kelantan... takpelh semua dah takdir mungkin dugaan tuhan untuk ambo. ape2 pn ambo ucapkan terima kasih kepada kwn2 yang telah sama2 berdoa agar motorku dijumpai kembali.

kepada kawan2ku yang lain yang ada mtr ke keta ke lori ke jagalah harta anda baik2 sebab itu adalah rezeki anda yang telah diberi oleh Allah kepada anda.

wAllahu a'lam
salam.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bersabarla akhi..sobrun jamil...suma yg trjd tu ada hikmah...Allah x akan mnjdkan ssuatu itu dgn sia2...sabar ye...bnyk kan berdoa...insyaAllah...

Tanpa Nama berkata...

t.kseh

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum.selamat tahun baru dan selamat bertugas sebagai ustaz..walau dimana pun akhi berada,ana tetap tidak lupakan akhi sebab akhi teman terbaik ana.jaga kesihatan baik2 ye akhi..salam.